Artykuł pochodzi ze strony www.info-ogrody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
https://www.info-ogrody.pl/artykul,id_m-100125,t-jak_polacy_traktują_swoje_ogrody?.html
Informacja prasowa / Data: 2011-08-17

Jak Polacy traktują swoje ogrody?

Informacja prasowa

Ponad 30% Polaków przyznaje, że jest na bieżąco z najnowszymi trendami ogrodniczymi. Na kosiarki, rośliny ozdobne, altany wydajemy coraz więcej pieniędzy. Ogród to oprócz miejsca na relaks także dobra inwestycja. Jak wynika z Globalnego Raportu Ogrodniczego 2011, stworzonego na zlecenie firmy Husqvarna - dobrze utrzymany ogród może zwiększyć rynkową wartość nieruchomości nawet o 18%.

Naturalne trendy

W Polsce, w której poziom rolnictwa jest nadal bardzo wysoki (ponad 2 mln rolników), przyroda jest niezwykle istotna.

Stąd tak wielka sympatia Polaków do ogrodów:

Fot. Husqvarna

jak wynika z Globalnego Raportu Ogrodniczego Husqvarna 2011, przebywanie blisko natury jest według Polaków drugim co do popularności sposobem wykorzystywania ogrodów.

Dla 66% ankietowanych ogród jest przede wszystkim miejscem relaksu, jednak coraz częściej traktuje się go jako inwestycję. Dobrze utrzymany zieleniec może potencjalnie podnieść cenę nieruchomości nawet o 18%. Co więcej, z biegiem czasu ogród zyskuje na wartości” – powiedział Krzysztof Wardęga, Dyrektor Zarządzający Husqvarna Poland.

Ogrody i ...balkony pasjonują Polaków

Fot.Husqvarna

Ogrodnictwo w Polsce goni za najnowszymi trendami. Więcej niż jeden na trzech Polaków przyznaje, że jest na bieżąco z najnowszymi trendami ogrodniczymi.

W tej sytuacji nie dziwi fakt, że Polacy za wszelką cenę próbują prześcignąć sąsiadów w tworzeniu najpiękniejszych oczek wodnych, skalniaków czy aranżacji roślinnych.

Fot. Husqvarna

Polacy znaleźli upodobanie w nowoczesnych ogrodach. Popularne magazyny poświęcone ogrodnictwu oraz programy telewizyjne nieprzerwanie dostarczają polskim ogrodnikom nieszablonowych pomysłów i ogrodniczych nowinek.

Ponadto, jak wskazują badania, ogrodnictwo staje się coraz bardziej popularne wśród młodych Polaków, w przeciwieństwie do sytuacji w innych krajach.

Osoby, które nie posiadają ogródków zagospodarowują do tych celów swoje balkony. Uwzględniając wyniki raportu, podążanie za najnowszymi trendami w ogrodnictwie i inwestowanie w nie, może się okazać bardzo opłacalne” – skomentował Maciej Konieczny, Manager ds. Sieci Dilerskiej w Husqvarna Poland.

Polskie ogrodnictwo w liczbach

  • Fot. Husqvarna
    Podążanie za trendami w ogrodnictwie - 36% Polaków
  • Spędzanie więcej niż 20 godzin na pielęgnacji ogrodu w sezonie wiosennym – 29% Polaków
  • Przekonanie, że sąsiedzi posiadają bardziej atrakcyjne ogród– 89% Polaków
  • Traktowanie ogrodu jako inwestycji – 54% Polaków

Zestawienie pokazuje jak duża grupa Polaków bardzo poważnie traktuje posiadanie ogrodu, dążąc do jego doskonałego wyglądu.

TOP 5 - najbardziej popularne sposoby wykorzystywania ogrodu w Polsce1

1. Relaks i odpoczynek
2. Przebywanie blisko natury
3. Wzrost pozycji społecznej
4. Spotkania towarzyskie
5. Miejsce zabaw dla dzieci

TOP 5 - najbardziej pożądane narzędzia ogrodowe w Polsce

Fot. Husqvarna

1. Automatyczny system nawadniający
2. Traktory ogrodowe
3. Automatyczne kosiarki
4. Spryskiwacze ogrodowe
5. Nowoczesne pilarki

Posiadanie takiego zestawu narzędzi do uprawy roślin pozwala osiągnąć naprawdę doskonały wygląd ogrodu, a przy tym wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych jest przyjemnością.

TOP 5 - czynniki podnoszące wartość nieruchomości w Polsce

Fot. Husqvarna

1. Duża przestrzeń pozwalająca na organizowanie spotkań towarzyskich
2. Kamienne ścieżki
3. Drzewa ozdobne
4. Krzewy ozdobne
5. Dobrze utrzymany trawnik

Efektowny ogród

Dobrze utrzymany ogród podnosi wartość nieruchomości o średnio 18%, co przekłada się na 77.000 zł; szacunki najmniej optymistyczne – 9%, szacunki najbardziej optymistyczne - 26%.

Zwrot w przypadku sprzedaży

Za każdy złoty zainwestowany w Polsce na projektowanie i utrzymanie ogrodu, szacowany zwrot wynosi 2,20 zł.

1 Grupie 590 właścicieli ogrodów zaprezentowano listę 10 sposobów wykorzystywania ogrodu i poproszono o wybranie tych, które najlepiej do nich pasują. Lista TOP 5 wskazuje najczęściej wybierane odpowiedzi.

Globalny Raport Ogrodniczy Husqvarna 2011 został przygotowany, na zlecenie firmy Husqvarna, przez Kairos Future, międzynarodową firmę badawczą. Globalny Raport Ogrodniczy jest corocznym badaniem dotyczącym trendów w ogrodnictwie. W tym roku w ankiecie wzięło udział 5 000 właścicieli domów z ogrodem, z dziewięciu różnych krajów, z czterech kontynentów.

Spółka Husqvarna® – największy światowy producent wysokiej klasy urządzeń mechanicznych, przeznaczonych do pielęgnacji terenów zieleni przez cały rok, takich jak m.in. pilarki, wykaszarki, kosiarki i traktory ogrodowe. Jest również europejskim liderem w produkcji systemów nawadniających pod marką Gardena, a także wiodącym producentem narzędzi tnących i diamentowych dla przemysłu budowlanego. Przychody netto za 2010 rok osiągnęły poziom 32 miliardów koron szwedzkich, a średnia liczba zatrudnionych pracowników wyniosła 15.000. Dodatkowe informacje o firmie dostępne są na stronie: www.husqvarna.com.

Źródło: www.compress.com.pl